Fotocredit:

Valgprogrammet er lansert!

Etter mye arbeid er det klart: Valgprogrammet for perioden 2023 – 2027!

29. april 2023

Overskrifter er viktige, og overskriften for det nye programmet vårt er «Det gode grønne liv i Møre og Romsdal».

Dette gjenspeiler at målet vårt er å skape et levende og hjertevarmt samfunn hvor alle kan leve gode liv og hvor hver generasjon etterlater fylkets byer, bygder og naturområder i bedre tilstand til neste generasjon. Et samfunn hvor vi tar vare på hverandre og våre medskapninger, og skaper en fremtid vi kan glede oss til.

Programmet finner du her:

En tydelig retning

Programmet er politikken vi går til valg på og vårt løfte til velgerne om hva vi vil jobbe.

«Jeg er stolt av programmet og jeg er glad for å kunne stille til valg med dette programmet i ryggen. Det peker ut en klar retningen og det gir et tydelig bilde av det samfunnet vi i MDG vil jobbe for», sier førstekandidat Jonas Maas Nilsen.

Mange viktige saker

Det nye programmet tar for seg et bredt spekter av saker. Blant annet vil vi:

• Arbeide for at Møre og Romsdal skal verne 30% av all natur på land og i elver, innsjøer, fjorder og hav innen 2030.
  • Styrke kollektivtilbudet i Møre og Romsdal.
  • Opprettholde en desentralisert videregående skolestruktur.

Og mye, mye mer!

En politikk for fylket

Programmet er først og fremst ment for fylkesvalget og arbeidet i fylkestinget. Det tar derfor hovedsakelig for seg politikkområder som ligger under fylkeskommunens arbeid. For å få det hele bildet av MDG sin politikk må det derfor sees i sammenheng med både det nasjonale programmet og de lokale programmene.