Stortingsvalliste 2021

5. april 2021

Carl Johansen

Carl har en bred yrkesbakgrunn, og har blant annet gitt ut flere bøker som forfatter. Videre har han meget lang fartstid i miljøbevegelsen og i MDG. Hans imponerende CV bevitner engasjement i bl.a. Greenpeace, Antirasistisk Senter og SAIH før han i 2011 ble aktiv i MDG. Han jobbet så for partiet i flere rådgiverroller på nasjonalt og lokalt nivå. Der deltok han både politisk og kommunikasjonsmessig i valgkampen i Oslo 2015. Disse uvurderlige erfaringene tok han med seg til Møre og Romsdal, hvor han 2019 – som listetopp for MDG M&R – organiserte valgkampen og forhandlingene i etterkant på en profesjonell måte og med svært gode resultater. For Møre og Romsdal ønsker Carl bl.a. at MDG blir mer attraktiv for næringslivet og klarer å vise hvilke sjanser og muligheter som ligger i grønn omstilling. Som teamarbeider er Carl meget godt organisert, høyt motivert og konstruktiv .

Ingvild Espelid Wold

Ingvild ledet Molde MDG i forrige valgperiode, og har en sentral rolle i lokallaget. Hun var hovedredaktør for utviklingen av partiprogrammet for Molde MDG. Av andre politiske verv sitter hun i kommunestyret i Molde, og er med i fylkesstyret i MDG M&R. Videre har Ingvild redaktøransvar for Molde MDGs hjemmeside og Facebookside. Hun har skrevet en rekke artikler publisert i media og i digitale fora, og spiller en sentral rolle i realiseringen av lokallagets mediestrategi. Som opposisjonspolitiker har hun utvist både ryddighet, samt politisk dyktighet og mot i politiske debatter. Ingvild fremstår som en ressurssterk kandidat med relevante personlige egenskaper, hvor hun er ansett som en positiv og engasjerende kandidat, hvor andre superlativer som ansvarlig, samlende, analytisk og strategisk gjerne følger med. Hun er gift med en Moldemann og har to barn. Gjennom jobb som lektor i norsk og historie på Molde VGS har Ingvild god lokalkunnskap og forankring.

Jarle Hauge Steffenssen

Jarle er oppvokst i Stavanger, men bor i Ålesund. I sistnevnte by har Jarle gjennom flere år gjort en enorm innsats for MDG både som representant og lokallagsleder, og er av flere ansett som en av de viktigste byggesteinene i lokallaget der. Jarle har over tid vist seg å være en samlende og seriøs karakter, og har stor tyngde når han tar ordet. Dette har bidratt sterkt til MDGs arbeid i kommunestyret i Ålesund, som de har vært del av siden 2015. Jarle er en omtenksom person som setter mennesker, natur og dyr først. Å ivareta miljøet til kommende generasjoner er førsteprioritet, samtidig som at Jarle er opptatt av at dagens samfunn skal være rettferdig og gi gode tjenester til dagens befolkning. Videre er barne- og familiepolitikk, skolepolitikk og samferdsel høyt på listen av Jarles hjertesaker.

1. Carl Johansen
  2. Ingvild Espelid Wold