Landsmøte 2016 er i gang

Fotocredit: Foto: Remi. Du ser Asle, Ralph og Liv, nordmøringene.

I dag startet landsmøtet i Oslo. Fra Møre og Romsdal stiller disse seks delegatene: Asle A. Orseth, Kristiansund MDG, Ralph Herter, Kristiansund MDG, Rebekka Oma Gimnes, Molde MDG, Knut Iversen Foseide, Molde MDG, Remi Aure Reksten, Sula MDG og Liv Solemdal Tingvoll MDG. Fylkesleder John John Bruseth er observatør.

8. april 2016

Første landsmøtedag har talspersonene holdt sine taler, vi har hatt engasjert politisk debatt, og utpå kvelden resolusjonsdebatt og middag. Her er lenkene til talene til Hilde og Rasmus

- De Grønnes motstandere i norsk politikk er det utgamle politiske ekteparet Høyre og Arbeiderpartiet, som er avhengige av hverandre som rituelle fiender, og er helt enige med hverandre om alt som er stort og tungt og ugrønt. Vi er ikke i krig med dem, men vi vil forandre dem, sier talsperson Rasmus Hansson i åpningstalen.

- Skal vi nå målet om sperregrensa til neste stortingsvalg må vi fortsette å snakke til hjertene og hodene til jordvernere, forskere, småbarnsforeldresom ønsker at barna skal vokse opp uten bekymringer for kjemikalier i mat, klær og sanitetsprodukter, ungdom som står på terskelen til utdanning, pensjonister, familier som er bekymret for at samfunnet ikke skal klare å ta vare på deres eldre og syke, dyrevernere og ikke minst: Vi er det partiet som har forslagene til de nye arbeidsplassene som skal sikre framtidas velferdsordninger.